SIARAN MEDIA

SIARAN MEDIA
JABATAN PEMBANGUNAN REMAJA (JPR)
DEWAN PEMUDA PAS NEGERI TERENGGANU

JABATAN PEMBANGUNAN REMAJA DESAK AGAR PENGANJURAN KONSERT SEMPENA MALAM PERASMIAN STADIUM BARU TERENGGANU PADA 10 MEI DIKAJI SEMULA


Namun begitu, terdapat beberapa perkara yang membuatkan kami tidak berpuas hati berkaitan malam sambutan perasmian stadium baru pada 10 Mei ini yang akan dirasmikan oleh Yang Di Pertuan Agong. Kami melahirkan rasa tidak puas hati terhadap perkara berikut:
Sempena memeriahkan malam perasmian tersebut, beberapa artis telah dijemput untuk mengoda halwa telinga penonton agar terhibur dengan alunan muzik. Ini menyebabkan kami rasa bimbang terhadap peningkatan gejala sosial yang berkaitan dunia muda mudi. Sepatutnya malam tersebut diraikan dengan bacaan Yasin dan Doa Selamat agar kejadian yang tidak diingini tidak berlaku.
Antara artis yang menghiburkan pengunjung pada malam tersebut adalah saudara Anuar Zain yang sebelum ini mencetus kontrovesi dengan membuat kenyataan pada Majlis Makan Malam “A Nite with Anuar Zain” yang telah berlangsung di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur pada 2 Mei 2008 lalu; “Pada malam itu, saya akan jadi milik mereka. Jadi mereka boleh buat apa sahaja pada saya. Mereka semua boleh cium dan duduk atas riba saya kalau mereka mahu,”. Ini bukan contoh terbaik bagi golongan remaja untuk ditampilkan sebagai role model mereka.
Besar harapan kami agar kerajaan negeri membatalkan penganjuran konsert pada malam tersebut atau mengadakan satu panduan penganjuran konsert yang selaras dengan syariat agar negeri Darul Iman terjaga dari penyumbang peningkatan masalah remaja yang semakin meruncing kebelakangan ini.

Mohamad Aswadi Mohamad

Setiausaha JPR Terengganu


Dewan Pemuda Pas Negeri Terengganu

33 Tmn Sri Intan , Jln Sultan Omar


20300 Kuala Terengganu

0 komen:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JIWA DAIE OTAK FIQH |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net | Reviewed by Blogger Templates

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.