CERITERA TERKINI



PILIHANRAYA




Penanti, hari ni semau orang yang duk kat Penanti akan keluar mengundi, walaupun BN boikot kali ni. namun tanggungjawab tetap kena laksanakan.




Dalam duk melihat perkembangan pilihanraya ni, duk terpikiaq jugak semalam pengundi pos mengundi dalam 20 orang. Sapa yang diorang pilih ye? samada calon Bebas atau PKR. Tapi tak syok la...BN tak melawan.




Dalam lebih kurang 1bulan lagi, pilihanraya Manek Urai di Kelantan akan berlaku iaitu pada 14 Julai 2009. Yang ini UMNO katanya akan berhempas pulas. Sebab ore Kelate ni kuat melawan. Tengok bila lawan bola Kelate main je...penuh semangat The Red Warrior (kawe tahu kwe bini ore kelate).




MUKTAMAR PAS




Pemilihan akan berlaku pada kali ini bagi tempoh 2009-2011, Tuan Guru Presiden menang doh. Kira kami rakyat ganu berbangga lagi dengan kemenangan Ketua Dewan Ulama & Presiden kali ni.




Kerusi Timbalan Pengerusi Tetap, ambe sokong Cg Husin dari terengganu. Kepetahan berbicara dan kedinamikan berucap dalam mana-mana program menjanjikan dia pembantu pengerusi tetap dalam sidang muktamar.




Kerusi Timbalan Presiden menjadi rebutan 3 penjuru, penyandang Ustaz Nasa dengan 2 mantan Niab Pres Husam & Mat Sabu. Kalu ikut perkiraan Ustz Nasa mendahului melalui percalonan kawasan. Yang ini ambe turut mencadangkan Ustaz Nasa yang merupakan penyandang. Ustz Nasa walaupun nampak low profile merupakan gandingan yang baik dalam mendokong Ulama' dalam kepimpinan PAS. Ustaz Nasa jugak merupakan anak didik Almarhum ustaz Fadzil Nor.




Kerusi Naib Presiden pula menjadi rebutan 5 orang, semua penyandnag tidak mempertahankan kerusi masing-masing. 2 bekas Ketua Pemuda yang dikategorikan profesional , dan 3 yang dikategorikan Ulama' menawarkan diri. Ni pilihan hambe ialah Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man yang merupakan pesuruhjaya PAS Pahang. First time bersama beliau ialah di Kuantan. Penuh syahdu ketika itu berucap dan menceritakan pengalaman beliau di'tamrin'kan.




Yang kedua pula ialah pilihan ambe Ustaz Nik Amar, bakal Menteri Besar Kelantan yang berperawakan ulama profesional. dan yang ketiga ialah ambe pilih Salahudin Ayub yang akan menuuti jejak Bekas Ketua Pemuda UMNO bertannding Kerusi Naib presiden Hishamudin.




semoga mereka akan bertanding kerana Allah. Teringat satu ucapan Ustaz Tuan Ibrahim dalam ceramahnya menceritakan' pada satu program semua ADUN-ADUN PAS termasuk AHLI PARLIMEN pada tahun 2001 dulu. Almarhum Ustaz Fadzil Nor menegaskan bahawa jangan kita berasa besar walaupun kita ada 2 Menteri Besar.




H1N1


kini penyakit ini semakin meruncing, inikah bala Allah untuk seluruh umatnya yang tidak mengendahkan laranganNya.




Ada orang buat gurauan dengan nama H1N1 iaitu Hishamudin 1, Najib 1. Tapi bagi ambe H1N1: Hadi 1 dan Najib 1, Hadi 1 Ummah, Najib 1 Malaysia. Hadi 1 Ummah iaitu PAS for All, semua orang akan mengikut dan menyokong tak kira lain agama, lain bangsa akan terus memberi sumbangan kepada Parti Islam Terbesar di Malaysia.




Najib 1 Malaysia hanyalah untuk kuatkan Barisan Nasional yang hilang pengaruh penyokongnya.




begitulah adat dunia. Wahai sekalian manusia! bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-nyebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silatur-rahim) kaum kerabat kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu. An Nisa1

0 komen:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JIWA DAIE OTAK FIQH |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net | Reviewed by Blogger Templates

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.