STRATEGI - ADIK MADIHAH 19A1 1A2






Adik Nik Nur Madihah Nik Mohd Kamal


Sekolah Menengah Agama Arab Maahad Muhammadi (Perempuan), Kota Bharu, Kelantan


KEPUTUSAN SPM 2008 : 19A1 & 1A2

1- Pengurusan sistem belajar
Strategi yang saya maksudkan ialah memberi tumpuan sepenuhnya ketika belajar kerana saya tidak mempunyai jadual belajar yang khusus seperti orang lain. Saya belajar ketika terasa mahu belajar sahaja tetapi ia berterusan.


2- Tidak mengeluh dengan kemiskinan
Kehidupan yang sukar terutama ketika musim tengkujuh atau bot ayah rosak menjadikan saya lebih insaf untuk berusaha bersungguh-sungguh. Pada ketika ayah tidak dapat ke laut, kami hanya makan nasi berlauk telur goreng.


3- Bertawakal dengan Allah
Paling penting ialah banyak berusaha dan belajar secara strategik, sekiranya timbul masalah cepat bertanya kepada guru dan selebihnya bertawakal.


4- Amalan sunat tidak ditinggalkan
sejak tahun enam saya mengamalkan puasa sunat pada setiap hari Isnin dan Khamis.


5- Berani berubah tanpa takut dengan risiko
"Jadi, saya mencabar diri sendiri supaya mencatat sejarah dengan 20A"




0 komen:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JIWA DAIE OTAK FIQH |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net | Reviewed by Blogger Templates

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.