Kekandaku Nik Abduh


Salam Kuala Terengganu....


Gempar, Terasa hati, terkilan, dan pelabagai lagi perasaan yang kunjung tiba bagi mereka yang sudah membaca tulisan kekanda di dalam blog.


Hebat juga penangan anak Tok Guru ni, dengan bahasa kiasan dan lenggok tari ayat membuatkan siapa yang terasa semakin panas membara. Di Terengganu maybe isu ini kian dibincangkan setelah keluar di dalam artikel muka surat depan Utusan Malaysia. Kalau tak keluar rasanya takkan pakcik kat kedai kopi Joyah tu boleh tau.


Isu timbul pabila kekanda geram dengan gelagat 'Pembantu Ayahnadanya' membiarkan kedua-dua Tok Guru belaga angin berkaitan Kerajaan Perpaduan atau 'Unity Goverment'. Ramai orang yang membantah tulisan Kekanda ini, dan tak kurang juga yang menyokong sehinggakan ada yang memakai nama ' Nik Abduh Fan'


Mohon Sembah Derhaka, kekandaku Nik Abduh. Bagi saya masalah dan isu ini timbul dengan parah sekali. Ramai di kalangan orang-orang muda kini keliru dan kacau bilau apabila diajukan dengan isu yang berlaku sekarang. Apa taknya ada di kalangan sahabat-sahabat mencemuh keperibadian Nik Abduh dan sehinggakan ada yang mahu melondehkan ' peristiwa' yang berkaitan dengan kekanda.


Adinda menghormati ulamak yang ada di dalam PAS, adinda sering ikuti kuliah dan pengtarbiyahan dibuat oleh mereka. Kekadang adinda sedih pabila ada orang menghina ayahanda dan kawan-kawan beliau. Tapi adinda teringat satu ucapan ayahanda Allayarham Tuan Guru Hj Fadzil Nor yang terakhir di Muktamar PAS



Ulama mesti memimpin masyarakat agar dapat keluar daripada kemelut kehidupan ini, dengan keyakinan bahawa setiap apa yang kita lakukan adalah benar dan mendapat keredhaan Allah SWT.



bantulah kami dalam menghadapi situasi ini, agar kami dapat berlapang dada terhadap pimpinan kami, kepada Allah jualah yang mampu mengetahui bahawa hati-hati kami sedang diulit keresahan ketika ini.

0 komen:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JIWA DAIE OTAK FIQH |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net | Reviewed by Blogger Templates

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.