SELAMAT HARI-HARI UMMI



3 Istilah berbeza namun definisi yang sama. Sorang ana panggil Mama, sorang ana panggil Umi, dan sorang lagi ana panggil Mek.


MAMA


Nama sebenar Puan Rohani Muda , berumur sekarang kat 38 tahun. mempunyai 7 orang anak , 4 Hero, 3 Heroin. Bekerjaya sebagai pembantu kepada ayahanda di Kedai Cermin Marang. Mempunyai kepakaran masakan Ikan Masak Tomato kegemaran ana.


Mama dirimu cukup bermakna dalam diriku ini, saat ketika ku bersedih kau menghampiriku memujukku, pernah diriku mengabaimu namun itu tidak pernah menjadi simpanan di dalam hatimu. Oh Mama.....ku ingati jasamu sampai bila-bila. Ya Allah ampunkanlah dosa kedua ibubapa ku.


Seamat Hari Mama


UMI


Gelaran diberikan kepada ibu Muhd Syamil Aiman. Berkenalan di UUM selama 3 tahun (lamanya bercinta ), kemudian mengikat tali pernikahan pada 2006. Sepanjang 2 tahun bersama barulah dikurniakan anak. Mendidik mengasuh dan paling tersiksa ketika saat melihat dirimu melahirkan permata hati di hadapan mata, betapa linangan airmata mengalir kegembiraan menyambut teriakan sang putera kecil ketika itu.


Kini putera kecil sudah menjangkau 5 bulan, betapa keletahnya dia ketika ini seolah-olah mewarisi sifat dadynya. Bersedialah wahai umi untuk merasai kehebatan kenakalan perangai anakandamu itu hasil tarbiah dari ayahandanya.


Selamat hari Umi.


MEK


panggilan untuk ibu mertuaku, yang menjaga isteriku yang paling bongsu di dalam keluarga, betapa naluri keibuanmu terserlah dalam keperibadian dirimu mek. Mendidik keluarga dalam kesusahan hinggakan anak membesar di hadapan mata dalam keadaan bahagia dan mesra.


Mek TQ very much, kerana membenarkan anakandamu dicuri oleh diriku untuk menjadi sebahagian dalam diriku. Walaupun dirimu menangis kerana terpaksa berpisah namun ku berjanji agar dapat mendidik anakandamu dalam meniti kehidupan dengan penuh ketaqwaan.


Selama Hari Mek

0 komen:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JIWA DAIE OTAK FIQH |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net | Reviewed by Blogger Templates

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.